Bagaimana OmegaGuard Berfungsi Menurunkan Berat Badan

Sebelum ini yang saya tahu omega (fish oil) ni penting untuk perkembangan otak sahaja kerana kandungan DHA nya. Setelah mengenali shaklee, baru saya tahu omega 3 juga boleh menurunkan berat badan! Macam mana fish oil ni berfungsi menurunkan berat badan?

Rahsia dia ada pada Asid lemak omega 3 yang terkandung dalam omegaguard. Asid lemak omega 3 ini akan membantu meningkatkan paras hormon "leptin".

Apa itu leptin?

Leptin merupakan sejenis hormon lemak yang berfungsi memberi arahan kepada otak bila untuk makan dan bila untuk berhenti makan.

* Apabila paras leptin tinggi di dalam badan, ia menghantar isyarat kenyang dan berhenti makan.
* Jika paras leptin rendah, kita akan berasa lapar dan mengidam untuk makan.

Mengawal rasa lapar adalah salah satu kunci untuk berjaya dalam diet.


Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita untuk kurangkan berat. Satu kajian menunjukkan pengambilan omega 3 dalam diet mampu meningkatkan kadar pembakaran lemak sehingga 26%!


Dengan bahasa yang ringkasnya, omegaguard meningkatkan metabolisma badan dan  membakar lemak disamping mengawal selera makan dalam membantu menurunkan berat badan. Kita tak nak la diet yo-yo kan.



Bila kita kurus secara mendadak, masalah akan timbul kerana badan perlukan masa untuk menyesuaikan perubahan besar yang berlaku terhadap paras leptin di dalam badan.

Contohnya apabila melakukan pengurangan kalori secara serius, paras leptin akan menjunam dengan tiba-tiba. Anda akan rasa lapar, tyroid akan mengurangkan tindakbalas output badan dan kadar metabolik menurun.

Semua ini akan  membuatkan anda naik mendadak juga. Sebab itulah, dengan diet yang TIDAK BETUL, ia tidak akan membuatkan anda makan dengan kurang, malahan anda akan LESU dan kadar metabolisma menjadi semakin rendah. Ini akan melambatkan lagi proses penurunan berat badan.

Saya kongsikan bagaimana untuk menurunkan berat badan secara sihat

1. Jaga diet, makan secara seimbang dan jangan potong kalori anda secara mendadak.

2. Jangan ambil makan yang mengandungi paras gula yang tinggi.

Gula yang tinggi akan mengurangkan sensitivity otak kepada leptin, yang menyebabkan anda akan makan dengan lebih banyak daripada isyarat yang dihantar oleh leptin.

3. Tidur yang cukup

Bila anda tidur dengan cukup, paras leptin akan kembali normal, jadi anda tidak akan berasa lapar. Kajian menunjukkan, tidur yang kurang dari 6jam akan merendahkan paras leptin di dalam badan, menyebabkan lapar, mengidam karbohidrat dan makanan yang menggemukkan.


OmegaGuard Shaklee yang mengandungi asid lemak omega 3 membantu bertindak dengan berkesan di dalam program diet anda.

Berita baik kepada anda yang berhasrat untuk menurunkan berat badan, untuk bulan Disember ini sahaja, kami menawarkan harga runtuh untuk Shaklee omegaguard. Jangan lepaskan peluang keemasan ini.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  

** Dapatkan konsultasi percuma sebelum dan selepas pembelian serta tips pengambilan vitamin khas kepada pelanggan nazuwa.com **

Hubungi kami di admin@nazuwa.com atau SMS/WhatsApp ke 011-1611-2294 (Nazuwa) untuk sebarang pertanyaan / khidmat nasihat / harga diskaun. Jom like facebook fanpage Healthy Living untuk tip-tip kesihatan.

 Ingin menambah pendapatan? Jom sertai kami  

Adakah anda suka artikel ini?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...