Masalah Kencing Manis & Hb Rendah Semasa Hamil - Testimoni Pengguna

Masalah kencing manis dan hb rendah adalah antara masalah yang sering terjadi pada wanita hamil. Masalah ini boleh menjadi semakin serius jika tidak dikawal dan boleh mengganggu tumbesaran bayi juga risiko kepada ibu.

Inilah antara dilema Puan Midah semasa mengandungkan anak sulungnya terutamanya masalah kencing manis. Bacaan glukosa dalam darah ketika itu walaupun selepas berpuasa pada malam hari adalah 6.8 mmol/L. Julat normal untuk bacaan glukosa dalam keadaan berpuasa sepatutnya di antara 3.5 ~ 5.6 mmol / L. Bagi Pn Midah, semasa anak pertama bacaan awal pagi pun sudah tersasar jauh daripada julat normal.

Keputusan ujian Tolerense Glukosa Secara Oral (mmol/L) dianggap normal (tiada masalah kencing manis) jika bacaannya seperti dibawah;

1 - Puasa  < 6.0
2 - 1 jam selepas mengambil glukosa < 8.0
3 - 2 jam selepas mengambil glukosa  < 7.0

Untuk anak ke-2, Puan Midah nekad untuk mengambil suplement shaklee iaitu set asas mengandung yang terdiri daripada 4 vitamin asas iaitu multivitamin Vita-Lea, Vitamin C, B Complex dan OteMatrix (Kalsium). Ikuti pengalaman Puan Midah yang sangat teruja dengan kesan pengambilan vitamin shaklee.



" best sgt.. mmg lain la dengan mse bby first ..dulu selalu problem bacaan seb pagi even dah puasa kul 10mlm sblmnye..tp skrg sy amik ostematrix tu sblum tido bacaan esoknye cantik je..

dulu pernah kne ulang yg bacaan seb pagi sbb terlalu tinggi..

suka la sbb hb pun ok sgt..so far x pnah krg drp 12. kalu nak buat bsp seb mlmnye kul 10 dah kne puase..esoknya amik darah 8pg, 12tgh, 4ptg, 8mlm..kalau dulu sy selalu fail yg pgi, mesti dpt bacaan 6.8 ke atas..sepatutnya x bole sbb kira kita blum mkn tp gula dah tinggi.. tp skrg ok dah..dah dua kali bsp dpt bacaan 4.4 utk pgi.." Pn Midah

Secara ringkasnya;

Semasa anak pertama - Bacaan glukosa dalam darah walaupun selepas berpuasa pada malam hari adalah 6.8 mmol/L dan dikategorikan tinggi (Normal <6.0)

Kandungan kedua - sudah 2 kali bacaan BSP untuk kandungan glukosa selepas berpuasa adalah 4.4 mmol/L.

Bacaan HB kali ini tinggi pada kadar 12g/dl. Normal adalah 11 ke atas.

Saya sangat memahami perasaan gembira Pn Midah kerana beliau tidak perlu sering berulang alik ke klinik kerajaan sekerap kandungan anak pertama. Jom kita lihat apakah yang ada disebalik set hamil shaklee yang diamalkan oleh puan Midah.

Mutivitamin Vitalea
- mengandungi chromium untuk mengekalkan tahap normal glukosa dalam darah dengan meningkatkan penggunaan insulin oleh badan

B-complex - Menukarkan glukosa berlebihan di dalam darah kepada tenaga

Vitamin C - memperbaiki toleransi glukosa di dalam darah serta kadar vitamin C yang tinggi akan merendahkan kadar sorbitol yang merupakan sejenis glukosa berbahaya jika terkumpul dengan banyak di dalam darah

Ostematrix - membekalkan Magnesium untuk meningkatkan kadar rembesan insulin serta mengurangkan rintangan insulin

ESP - sumber makanan dengan kadar indeks glisemik yang rendah akan memecahkan makanan lebih perlahan dan mengawal peningkatan kadar gula di dalam darah.

Semuanya dengan izin Allah jua. Tetapi usaha itu perlu. Semoga Puan Midah dapat mengekalkannya sehingga bersalin.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  

** Dapatkan konsultasi percuma sebelum dan selepas pembelian serta tips pengambilan vitamin khas kepada pelanggan nazuwa.com **

Hubungi kami di admin@nazuwa.com atau SMS/WhatsApp ke 011-1611-2294 (Nazuwa) untuk sebarang pertanyaan / khidmat nasihat / harga diskaun. Jom like facebook fanpage Healthy Living untuk tip-tip kesihatan.

Ingin menambah pendapatan? Jom sertai kami

Adakah anda suka artikel ini?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...