Bagaimana Proses Penuaan Berlaku?

Badan kita terdiri daripada berjuta-juta sel. Sel-sel ini mengarahkan badan untuk menjalankan fungsi seperti yang sepatutnya. Semakin kita meningkat usia, sel akan mati serta rosak seterusnya meningkatkan risiko sakit dan mendapat penyakit. Proses penuaan sel mengandungi 4 mekanisma yang membawa kepada penuaan, penyakit dan akhirnya kematian.

Google image

Di bahagian tengah satu sel terdapat nukleus. Nukleus ini menjadi rumah kepada DNA bagi setiap sel di mana mengandungi maklumat penting genetik serta menafsirkan fungsi bagi setiap sel. Apabila semua proses berfungsi sewajarnya, maka DNA telah dilindungi sepenuhnya dan boleh diduplikasi 100% apabila sel membahagi ( fungi penting sel).



Walaubagimanapun, sel menahan serangan daripada alam sekitar serta gaya hidup yang tidak sihat setiap hari yang boleh merosakkan atau mengubah struktur DNA. Apabila DNA diserang, "pengkalan data" di dalam DNA akan rosak menyebabkan fungsi serta jangka hayat sel itu akan terjejas. Tanpa dibaikpulih, sel-sel yang rosak akan mula duplikasi sehingga menghasilkan berjuta-juta salinan sel rosak. Oleh itu, mekanisma pertama penuaan pun bermula.

Mekanisma kedua penuaan sel adalah daripada pengawalan genetik yang menyumbang kepada kemerosotan sel penuaan. Apabila badan semakin tua, semakin sedikit sel akan dibaikpulih tetapi semakin banyak sel yang mati.

Mekanisma ketiga penuaan sel adalah penurunan dalam pengeluaran tenaga selular. Lama kelamaan, radikal bebas yang dibebaskan oleh mitokondria di dalam sel itu sendiri merosakkan mitokondira, seterusnya mengurangkan keberkesannya dan menyebabkan lebih banyak radikal bebas terhasil.Snowball Effect” ini dianggap salah satu PUNCA UTAMA PENUAAN SELULAR.

Mekanisma keempat dan yang terakhir adalah disebabkan pengumpulan AGE ( Advances Glycation Endproducts) protein. Protein ini adalah hasil sampingan fungsi sel dan berkumpul dengan cara yang sama seperti plak dalam arteri. Apabila AGE Protein terhasil, ianya akan menjejaskan sel integriti dan jangka hayatnya.

Bagaimana VIVIX bertindak melawan penuaan selular?

Bahan UTAMA di dalam VIVIX memberi kesan kepada keempat-empat mekanisma penuaan selular.

POLIFENOL yang terdapat di dalam VIVIX menunjukkan :
1. Berkesan melindungi dan membaiki DNA selular.
2. Kesan positif dalam pengawalan genetic
3. Menggalakkan biogenesis mitokondria di mana membantu meningkatkan kuasa dan pengeluaran tenaga di dalam sel. Mitokondria yang baru terhasil daripada resveratrol adalah lebih efektif dan tidak menghasilkan bilangan radikal bebas yang tinggi di dalam sel-sel penuaan. Ini berjaya menterbalikkan kerosakan daripada “Snowball Effect”.
4. Mengurangkan penghasilan AGE protein. Polifenol di dalam VIVIX adalah 10 kali ganda lebih kuat berbanding resveratrol itu sahaja dalam proses melambatkan pembentukan AGE protein.

Kredit : Mychibibox
 

Untuk bulan November 2013 sahaja,  kami menawarkan harga runtuh untuk VIVIX. Jangan lepaskan peluang keemasan ini.

Nota : Ibu hamil @ menyusu tidak boleh mengambil Vivix. Juga tidak sesuai untuk yang berumur 18 tahun ke bawah


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

** Dapatkan konsultasi percuma sebelum dan selepas pembelian serta tips pengambilan vitamin khas kepada pelanggan nazuwa.com **

Hubungi kami di admin@nazuwa.com atau SMS/WhatsApp ke 011-1611-2294 (Nazuwa) untuk sebarang pertanyaan / khidmat nasihat / harga diskaun. Jom like facebook fanpage Healthy Living untuk tip-tip kesihatan.

Adakah anda suka artikel ini?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...