Cara Semulajadi Mantapkan Perisai Tubuh

Sistem kekebalan atau imuniti adalah suatu sistem pertahanan yang digunakan untuk melindungi tubuh dari jangkitan penyakit atau kuman. Penyakit atau kuman ini berupa protein asing yang berbeza dari protein tubuh kita, dan sering disebut antigen. Kerana dianggap sesuatu yang asing, maka antigen ini harus disingkirkan, dineutralkan, atau dihancurkan. Yang bertugas melakukan ini salah satunya adalah sistem pertahanan badan yang dikenali dengan antibodi.

Namun mengekalkan sistem imun yang sihat pada zaman sekarang sangat mencabar. Tidak cukup tidur, kurang bersenam, makan makanan yang diproses dan mengalami tekanan hidup merupakan antara faktor-faktor yang melemahkan sistem pertahanan yang mana impaknya membuatkan kita terdedah kepada masalah kesihatan.

Terdapat banyak penyelidikan menunjukkan yang tekanan hidup dari segi mental dan fizikal boleh melemahkan sistem imun. Cuba renungkan beberapa fakta berikut:

- Menjelang tahun 2017 peluang anda untuk mendapat kanser dijangka melebihi 50%.

- Kematian disebabkan penyakit berjangkit bertambah dua kali ganda dalam masa sedekad lagi.

- Kematian disebabkan penyakit berjangkit antara usia 25 dan 44 tahun meningkat enam kali ganda.

- Sejuta orang mati setiap tahun kerana keracunan makanan.

- 50,000 tan antibiotik digunakan setiap tahun di seluruh dunia ke atas manusia, binatang atau tumbuh-tumbuhan.

- Satu dalam nisbah tiga orang menghidap alergi.

- Kita mengalami, secara purata, tiga kali selesema dalam setahun.


Berapa kalikah anda mengalami selsema atau demam dalam setahun? Mungkin kita tak perasan, tetapi setiap kali cuaca berubah, kita akan salahkan cuaca kerana terkena selsema. Terutamanya kanak-kanak yang mempunyai antibodi yang masih lemah sering mengalami selsema dan demam. Kekerapan selsema pada kanak-kanak boleh melemahkan tumpuan belajar.

Apakah yang tubuh anda perlukan untuk kekal KEBAL?



NutriFeron
- menguatkan sistem imun dengan menggalak penghasilan interferon semulajadi dalam badan.

Zink -Mempertingkatkan sistem imun dengan membantu pengeluaran kalenjar thymus. Kalenjar thymus penting untuk pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit. Juga membantu mempercepatkan pemulihan luka.

Vitamin C - Merupakan agen antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi badan.

Garlic - Merupakan antibiotik semulajadi. Juga membantu tubuh menyahtoksin toksin dan bahan kimia yang dapat mengancam sistem imun tubuh

Sikap gemar bergantung kepada ubat apabila diserang penyakit seharusnya sudah lama ditinggalkan. Ini kerana sebagaimana yang kita ketahui, mencegah lebih baik daripada merawat.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  

** Dapatkan konsultasi percuma sebelum dan selepas pembelian serta tips pengambilan vitamin khas kepada pelanggan nazuwa.com **

Hubungi kami di admin@nazuwa.com atau SMS/WhatsApp ke 011-1611-2294 (Nazuwa) untuk sebarang pertanyaan / khidmat nasihat / harga diskaun. Jom like facebook fanpage Healthy Living untuk tip-tip kesihatan.

 Ingin menambah pendapatan? Jom sertai kami

Adakah anda suka artikel ini?

1 comment:

  1. info terbaik!

    Budak Blogspot -> http://www.budakblogspot.com/
    Penuh dengan info Blog, Tutorial & SEO

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...