Kesihatan Tulang

Nama Produk : OsteMatrix™
Kandungan sebotol : 120 biji
Cadangan sajian : 2-4 biji sehari
Harga runcit : RM61(WM) / RM65(EM)

Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrixTM dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium magnesium, fosforus dan vitamin D dan mineral zink, manganese, kuprum dan boron untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama untuk penyerapan yang optimum dan menghalang endapan sesetengah mineral.

- Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.
- 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
- 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya. Juga membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh dan menstabilkan denyutan tidak sekara
- 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
- zink, manganese, kuprum dan boron memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang dan rawan.

Manfaat Utama

* Menguatkan tulang - Berupaya mengurangkan risiko osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa) kuku rapuh, eczema, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

* Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

* Meringankan stres - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf, menggalakkan tidur lena, memperbaiki jantung bedebar, gementar dan stres. Juga memperbaiki depresi, mood swing dan sakit kepala.

* Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung dan membantu membuang air kecil.

* Pengakalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkali dan berkesan mengimbangi pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu tua.

* Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik - Memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ia juga mengatasi masalah sembelit.

Penyerapan Yang Terbukti Secara Klinikal

Pengambilan hanya dua kaplet OsteMatrix sahaja berupaya menghasilkan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam tempoh 12 jam.

Sumber : Shaklee Malaysia

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

** Dapatkan konsultasi percuma sebelum dan selepas pembelian serta tips pengambilan vitamin khas kepada pelanggan nazuwa.com**

Hubungi saya di admin@nazuwa.com atau SMS/WhatsApp ke 011-1611-2294 (Nazuwa) untuk sebarang pertanyaan / khidmat nasihat / harga diskaun. Jom like facebook fanpage Healthy Living untuk tip-tip kesihatan.

Adakah anda suka artikel ini?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...